Deze website maakt gebruik van cookies voor analyse. Meer weten?
Nijntjesklas peuterklas
Als peuterjuf zorg ik (juf Elien) er in de eerste plaats voor dat de kinderen zich snel goed voelen in de klas en op school. De Nijntjesklas moet een warm nestje zijn en dan ook aanvoelen als hun 2de thuis. Samen met juf Sophie, de kinderverzorgster, werken we ook aan de zelfredzaamheid van de kinderen en beleven we tal van avonturen samen met Nijntje en Nina. Wil je meer weten over deze avonturen? Bekijk dan alvast eens de klasblog. https://nijntjesklas-sv-nevele.blogspot.com/
Julesklas 1ste kleuterklas
De1e kleuterklas is de 'Julesklas'. We hebben Jules als klaspop maar ook zijn vriendjes nemen deel aan het klasgebeuren. In onze klas spelen we terwijl we leren en leren we terwijl we spelen. Zelfstandigheid en zelfredzaamheid staan centraal. We proberen alles zélf! Als het niet lukt is de juf er om te helpen. Natuurlijk maken we ook veel plezier want 'graag naar school komen' is erg belangrijk!
Nellie en Cezarklas 2de kleuterklas
Rube- en Rutjeklas 3de kleuterklas
Met de uitspraak: “De oudste kleuters moeten het goede voorbeeld geven.”, bereiden juf Ann Moerman en de klaspoppen Rube en Rutje de kleuters voor op de grote overstap naar het 1ste leerjaar. Doorheen de thema’s over de ruimte, dino’s, cijfers en letters,… doen ze voldoende kennis op om “boven” te trotseren.
1ste leerjaar
Hier zijn Mien en Moos, wat fijn! In het eerste leerjaar... daar wil je wel bij zijn. We ontdekken de letters van ‘i’ tot ‘ee’ tot ‘ei’. Zo leren we lezen, kom er vlug bij! En acht plus acht is zestien. Dat doe ik met een sok. Heb je dat al eens gezien? Er is plaats voor het talent van ieder kind. Daar hebben we respect voor, dat is wat ons verbindt. We leren nieuwe dingen bij en dat doen we samen. Niemand blijft alleen achter, dat kan de juf wel beamen. In het eerste leerjaar maken we veel plezier. Je kan jezelf zijn hier.
2de leerjaar
Het 2de leerjaar… Ik stap de klas heel voorzichtig binnen, klaar om een nieuw schooljaar te beginnen. Een jaar vol avontuur wacht op mij, ontdekken, leren en soms nog eens spelen horen daar zeker bij. Ik verken de wereld om me heen, samen met mijn vriendjes en juf Heleen. De hoofdletters lachen me vriendelijk toe, met af en toe een bewegingstussendoortje word ik dat nooit moe. Daar zijn ze dan, de tafels van nul tot tien, en ook rekenen tot honderd heb ik tegen dan wel al gezien. Knippen, plakken, schilderen, tekenen, zingen en toneelspelen vind ik ook zo fijn, in deze lessen kan ik dan helemaal mezelf zijn. Mijn lijstje is nog niet gedaan, want in de klas leer ik ook met mijn vriendjes omgaan. En soms kom ik mezelf wel eens tegen, dan word ik blij, boos, verdrietig of verlegen. Maar één ding is zeker, ik moet er nooit alleen door… In het 2de leerjaar gaan we er SAMEN voor!
3de leerjaar
In het derde leerjaar staat een fijne klassfeer waar iedereen zichzelf mag zijn voorop. We bouwen verder op wat de kinderen al leerden en ontdekken samen heel wat nieuwe dingen. Zo maken we tijdens wero kennis met onze schoolbuurt, het weer en nog zo veel meer! In onze klas rekenen we tot 1000 en leren we cijferen. Lezen blijft heel belangrijk. Daarom is er elke dag een leesmoment. Twee keer in de week lezen de kinderen een kwartier, een andere dag lezen we in een kleine groep samen uit een boek en op het einde van de week leest de juf voor. Kinderen die graag muzisch bezig zijn of bewegen, zullen zich tijdens die lesuren ten volle kunnen amuseren. Tweejaarlijks gaan we samen met het vierde leerjaar op avontuur in Durbuy. Dit allemaal hoeven de kinderen niet alleen te doen. Juf Ines staat steeds paraat om hen te helpen.
4de leerjaar
Vooral veel actie in de vierde klas. Iedereen bewaart z’n eigenheid en voelt zich in z’n sas. Elke dag boeiende uitdagingen op ieders maat. Regelmatig groepswerk, ook dan staan alle kinderen paraat. Drama en ict ontbreken bij meester Christophe en juf Emilie zeker niet. Op de klaswebsite verschijnen regelmatig foto’s waarop je kan zien dat iedereen geniet. In de wero-les komen stilaan grotere leerstofgehelen aan bod. Hierbij is het belangrijk dat de vierdeklassers goed leren plannen. We leren leren aan de hand van ‘studiewijzers’ en ‘mindmaps’. Tijdens de wiskundeles leren we al snel rekenen tot 10 000. En wat dacht je ervan om zelfs tot 100 000 te rekenen? Vanaf februari komen ook kommagetallen op onze baan! Moeilijk? Helemaal niet, als je goed hebt opgelet… De vierdeklassers leren eveneens hoe je voorleest met heel veel intonatie. De kleutertjes en de kinderen van het eerste leerjaar luisteren steeds aandachtig naar onze verhalen. We maken voor het eerst een boekbespreking en een spreekbeurt. Wel een beetje spannend natuurlijk maar geen nood… we gaan stap voor stap te werk! Dit schooljaar trokken we samen met het 5de en het 6de leerjaar op zeeklas naar Nieuwpoort. Tweejaarlijks beleven we massa’s avonturen samen met het 3de leerjaar in Durbuy! Willen jullie nog meer weten? Kijk snel naar onze KLASWEBSITE!
5de leerjaar
Welkom in onze klas van het vijfde leerjaar. Dit jaar staat in het teken van groeien en ontdekken, met veel nieuwe uitdagingen! Zo is Frans dit jaar een nieuw vak en leren we voornamelijk lezen, spreken en schrijven. Hier is eerlijkheid heel belangrijk. Ook leren open communiceren en beleefd zijn tegen iedereen is top prioriteit. Elk kind is uniek en we geloven dat iedereen zijn of haar eigen talenten heeft. We stimuleren en motiveren elkaar om die te ontwikkelen. We geven iedereen de kans om te stralen en zich goed in hun vel te voelen! We laten kinderen leren van doen en proberen, van samenwerken en creatieve opdrachten tot uitstappen en experimenteren! In het vijfde leerjaar is er elke dag een nieuw avontuur te beleven.
6de leerjaar
Het laatste jaar op onze school. Nadien wenkt het secundair. Wij willen dat onze kinderen er klaar voor zijn, dat ze bagage hebben en dat ze een goede keuze maken zodat ze hun talenten maximaal kunnen ontplooien. Wij willen dat ze een brede basis hebben, dat ze via wekelijkse actuele teksten over geschiedenis, cultuur, wetenschap... hun blikveld verruimen. Wij willen ze zien groeien in zelfstandigheid zodat ze klaar zijn om de "grote wereld" tegemoet te treden. Wij willen hun creativiteit aanwakkeren zodat hun verborgen talenten aan de oppervlakte zouden kunnen komen.